ARABAM NEDEN TEKLİYOR, GİTMİYOR, ÇEKMİYOR, ÇOK YAKIYOR

Gönderen Konu: ARABAM NEDEN TEKLİYOR, GİTMİYOR, ÇEKMİYOR, ÇOK YAKIYOR  (Okunma sayısı 77 defa)

PAYAS

  • Yönetici
  • PayasTİM
  • ****
Merhaba sadece not düşmek için tecrübelerimi yazıyorum. Tekleyen bir arabada sırasıyla hangi işlemleri yapmalıyız. zaman ve paramızı boşa harcamadan sorunu çözmeye yardımcı teşhis ve kontrolleri yazacağım.


1-Tekleyen bir araç için öncelikle LPG li ise Lpg sigortasını sökün Benzinde de tekliyorsa Sorun Motorunuzla ilgili LPG sisteminde sorun yoktur.

Sorununuz Motordaysa kontrol etmeniz gerekenler sırasıyla güvenlik önlemini alarak buji kablolarını araç çalışırken çekin kabloyu bujiden çıkardığınızda tekleme fazlalaşıyorsa o gözle ilgili ateşleme sağlam, kabloyu çıkardığınızda çalışmada değişiklik yoksa o buji veya kablo veya bobinin ilgili çıkışı arızalıdır. hangisinin arızalı olduğunu nasıl tespit edebilirsiniz.

Buji kablosu ve Ateşleme bobini kontrolü

Buji kablosunun kontrolünü araç çalışırken veya marş basarken kabloyu bujinin kafasından çıkarıp motor bloguna yakınlaştırdığınızda ateşleme yapıyorsa yani kıvılcım atıyorsa sağlamdır. bunu her silindir kablosu için deneyin arasında diğerlerine göre daha az atesleme yapan veya ateşleme yapmayan varsa kablo dizilim sırasını not alarak diğer yüksek ateşleme yapan buji kablosunu zayıf ateşleme yapan kabloyla değiştirin eğer ateşleme düzeldiyse kablonuz arızalıdır. Ateşlemede değişiklik yoksa ilgili bobin çıkışı yani ateşleme bobini arızalıdır.

Buji Sağlamlık Kontrolü

Buji Sağlamlık Kontrolü için motor çalışmıyorken bujiyi sökün buji kablosuna takıp şase alacak şekilde motor bloğu veya kaportaya değdirin. ve kısa marşa basın. Ateşleme yapıyorsa kıvılcım çıkıyorsa buji sağlam her bujiyi bu şekilde deneyin aralarından biriateşlemiyor veya daha az ateşleme kıvılcım çıkarıyorsa bujileri değiştirin maliyeti düşürmek istiyorsanız sadece sorunlu olan bujiyide değiştirebilirsiniz.


Eğer sorun benzine aldığınızda ortadan kalkıyorsa Lpg sistemini kontrol ettirmelisiniz.

Sıralı sistem LPG Enjektör arızasını teşhisi için araç LPG de çalışıyor iken öncelikle enjektörlerin manifolda bağlı olduğu hortumları bir pense veya kargaburnuyla gazın geçişini kesecek şekilde sıkın bunu her silindire giden hortum için yapın eğer rolantide değişiklik yapmayan bir hortum var ise teklemeye bu hortuma bağlı enjektörden yakıt gelmediği için oluyordur. Enjektörünüz arızalı olabilir veya elektrik kabloları şase olmuş kopmuş olabilir bunları kontrol edin.

Hortumları kontrol ettiğinizde hepsinde teklemeyi çoğaltıyorsa silindire gaz geliyor fakat düzensiz olduğundan tekliyor olabilir. Gazın düzensiz basınçta gelmesine sebep lpg sisteminde bulunan Gaz Regülatörü (Gaz Beyni) diyaframı yırtılmış olabilir. bunu kontrol etmek için araç çalışırken regülatör üzerinde map sensörüne bağlı küçük hortumu çıkarın hortumun ucunu bir bardak suyun içine sokun gaz çıkışı varmı kontrol edin eğer gaz çıkıyorsa regülatör içinde bulunan diyafram zamanla yıpranıp yırtılmıştır. Diyafram gaz basıncını etkilediğinden düzensiz gaz gitmesine sebep olacaktır.

Eğer regülatör map sensörü bağlantı yerinden gaz çıkmıyorsa, tekrar hortumu yerine takın map sensörü üzerinde 2 adet hortum girişi vardır. biri emme manifoldu ve regülatöre bağlı manifold basıncını ölçen diğeri lpg enjektörlerine bağlı gaz basınç hortumu.
Emme manifolduna bağlı olan hortumu çıkarın ve hortumun ucunu bir bardak suyun içine sokup gaz geliyormu kontrol edin eğer gaz geliyorsa map sensörünüz gaz basıncını ölçtüğü yerden emme basıncını ölçtüğü yere gaz kaçırıyordur ve düzensiz gelen gaz teklemesine sebeb oluyordur.
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2022, 11:15:30 Gönderen: PAYAS »

 

//muhahahahahahah :)